مناسبترین لوازم خانگی برقی

بخش لوازم خانگی فروشگاه بانه دات کام شامل انواع لوازم مانند یخچال و آبسردکن، لوازم شستشو و نظافت، خردکن و غذاساز، نوشیدنی ساز،

مناسبترین لوازم خانگی برقی

بخش لوازم خانگی فروشگاه بانه دات کام شامل انواع لوازم مانند یخچال و آبسردکن، لوازم شستشو و نظافت، خردکن و غذاساز، نوشیدنی ساز،

تفاوت میان ظروف چینی و آرکوپال ...؟

سه شنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲ ب.ظ

انتخاب از میان ظروف چینی و ظروف آرکوپال،همواره بحث جالبی بوده است. برای بسیاری از خریداران سرویس های پذیرایی این سوال مطرح است که از بین خرید این دو گزینه، بهتر است کدامیک را انتخاب کنند؟ به نظر شما کدامیک؟ چینی یا اوپال؟
در ابتدا بد نیست که قدری بیشتر درباره ظروف اوپال بدانیم. ظروفی که بسیاری از خریداران آنها را آرکوپال می نامند اما جالب است بدانیم که واژه آرکوپال در واقع خود از دو بخش مجزای آرک+اوپال تشکیل شده است. آرک نام یکی از شرکت های فرانسوی معروف تولیدکننده ظروف اوپال بوده است که در حدود یک قرن پیش،نام خود را بعنوان نخستین تولیدکننده ظروف اوپال در جهان بر سر زبان ها انداخت. به همین دلیل است که ظروف اوپال در بسیاری مواقع، پیشوند آرک را با خود یدک می کشند. این امر تا حد زیادی به داستان صنایع تولید دستمال کاغذی و برند کلینکس شباهت دارد. در آنجا هم بسیاری از خریداران، کلینکس را یک محصولِ مجزا می پندارند حال آنکه کلینکس در واقع یکی از برندهای برتر تولید دستمال کاغذی بوده که به سبب فراگیری و موفقیت محصولاتش در سراسر جهان، توانسته به نامی فراگیرتبدیل شود.

267142 332eb


از حیث جنس، اوپال حد واسطِ شیشه و چینی است. البته بسیار زیباتر از شیشه و به سبب نازکی، بسیار سبک تر از چینی. برای تولید ظروف اوپال، ترکیبی از مواد اولیه مثل سیلیس، آهک، فلدسپات، کربنات سدیم و ... مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب این مواد در معرض حرارت بیش از 1500 درجه سلسیوس قرار گرفته و سپس با استفاده از سیستم گریز از مرکز به اَشکال و قالب های متفاوت در می آید. در واقع رمز نازک تر بودن ظروف اوپال در مقایسه با ظروف چینی هم در همین شکل فرایند تولید آنهاست. جایی که بر عکس تولید ظروف چینی، از قالب و پرس خبری نیست و ظروف تولید شده، جنسی شبیه به شیشه داشته و در عوض به سبب برخورداری از ماده اولیه فلوراید، از حیث سفیدی، ظاهرشان به ظروف چینی می زند.
اما حال شاید برایتان سوال باشد که چرا ظروف اوپال در برخی مواقع، جایگزین سرویس های چینی می شوند؟ در ابتدا بد نیست نگاهی گذرا به ویژگی های ظروف اوپال داشته باشیم.
سبک وزن بودن
همانطور که گفته شد ظروف اوپال در مقایسه با چینی آلات بسیار سبک تر هستند و کاملا منطقی است که این عامل بتواند به سبب سهولتی که در فرایند پذیرایی با خود به همراه می آورد،بر میزان محبوبیت ظروف اوپال اضافه کند. شاید شما هم در مقام عمل، حمل ظروف سبک اوپال را به سرویس های چینی ترجیح دهید!

1402559712

نشکن بودن
ظروف اوپال به سبب ماهیت بینابینی خود، بر عکس ظروف چینی از خاصیت نشکن بودن برخوردار است. رها شدن یک ظرف اوپال از دستتان بر عکس یک قطعه چینی، خیلی شبیه به فاجعه نیست و می توانید امیدوار باشید که پس از برداشتن آن از روی زمین، کوچکترین آسیبی به آن وارد نشده باشد.
قابلیت استفاده در مایکروفر
بیشتر ظروف اوپال در حین فرایند ساخت بواسطه یک عملیات ویژه حرارتی در مقابل گرما مقاوم می شوند. نام این عملیات خاص آنیل کردن است که باعث می شود بیشتر ظروف اوپال را بتوان فارغ از هرگونه نگرانی در مایکروفر ها قرار داد.
زیبایی
شاید درخشندگی ظروف اوپال در مقایسه با ظروف چینی ناچیز باشد اما در هر صورت بواسطه پیشرفت فناوری های ساخت، ظروف اوپال در اَشکالی بسیار زیباتر، رسمی تر و ظریف تر در مقایسه با قبل روانه بازار می شوند. علاوه بر آن، امروز تنوع در طرح ها و رنگ های کار شده بر بدنه ظروف اوپال بسیار بیشتر است و این به نوبه خود دست خریدار را بسیار باز می گذارد. شاید این عامل جدی ترین تهدید برای بازار ظروف چینی باشد. بازاری که دلیل اول و آخر فروش بالای آن، زیبایی و رسمیت محصولات آن است.

 

Untitled 1


اما با این اوصاف ظروف چینی کماکان حرف اول و آخر را در بازار سرویس های پذیرایی می زنند. شاید علت این امر، ماهیت رسمی این ظروف باشد و نیز این واقعیت که ذات جنس چینی آنقدر زیباست که حتی با پیشرفتِ بیشتر فناوری در حوزه ساخت سایر ظروف، باز هم به جایگاه ممتاز آن خللی وارد نمی شود. بعبارتی شاید این ادعا اغراق نباشد که هیچ گزینه دیگری نمی تواند زیبایی و شکوهی نظیر آنچه ظروف چینی با خود می آورند، به معرض نمایش بگذارد.

انتخاب ظروف چینی یا اوپال
انتخاب میان ظروف چینی و اوپال،تا حدی بسته به سلیقه شخص شماست اما عُرف بر آن است که ظروف چینی را بیشتر در مراسم رسمی و سرویس های اوپال را عمدتا جهت استفاده در مجالس خودمانی تر و بعنوان ظروف دم دستی به کار می برند. حال انتخاب با شماست. بخش فروش فروشگاه اینترنتی خورجینک به هر دو سلیقه احترام می گذارد. بدین معنی که با وجود عرضه کاملترین مجموعه ها از بهترین ظروف چینی ایرانی و خارجی، مارک های معتبر ظروف اوپال را نیز در دسترستان قرار می دهد.
همچون همیشه،هدف ما این است که ظروف پذیرایی منتخب شما را با نهایت کارایی،ارزان ترین قیمت و برترین کیفیت به دستتان برسانیم.

279 2

لینک های مرتیط :

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۴
postaf postaf

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی